Avantajele unei instalatii GPL

Exista numeroase teorii care sustin ca la masinile cu instalatii GPL motoarele se strica mai repede, ca sunt nesigure si ca explodeaaza sau consuma de 2-3 ori mai mult. Ei bine, nu e este adevarat Ba mai mult, se pare ca avantajele sunt semnificativ mai multe decat dezavantajele pe care le are o instalatie de GPL.

Gazul Petrolier Lichefiat (GPL) este economic

Atat datorita faptului ca GPL este un combustibil care se obtine la un cost relativ scazut, cat si datorita faptului ca este un carburant de viitor (ecologic) pretul final de vanzare la statiile de alimentare este fara accize si alte taxe suplimentare fiind aproximativ la jumatatea pretului benzinei. Consumul litric de GPL pentru un motor este cu maxim 10% mai mare decat consumul de benzina, fapt datorat densitatii GPL care este mai mica decat cea a benzinei. Luand in considerare aspectele prezentate anterior, se realizeaza o economie reala de aproximativ 40-45% . Datorita acestui fapt, amortizarea investitiei pentru montarea instalatiei GPL se face relativ usor (aproximativ 10.000-15.000 km), numai din diferenta de cost benzina-GPL.

Este un combustibil ecologic

Pentru ca foloseste un carburant fara sulf, benzen, plumb, sau alte substante cancerigene, se amesteca foarte bine cu aerul realizandu-se o ardere imbunatatita fara depuneri de calamina si hidrocarburi.

Un combustibil sigur

Contrar a ceea ce se crede, instalatia de alimentare cu GPL este mult mai sigura decat cea pe benzina, deoarece componentele sunt supuse unor severe verificari fiind omologate international. Butelia instalatiei este ferm fixata de caroserie cu bride metalice, aceasta nu se schimba ca si la aragaz, ci se umple cu dispozitivul de alimentare cu GPL la statiile care dispun de skid-uri GPL. Rezervorul este realizat din material de 3,5 mm grosime, special tratat chimic pentru a evita fisurile in caz de accident, este dotat cu un grup de supape care impiedica umplerea cu mai mult de 80% din capacitate, permitand astfel gazului o expandare in caz de temperaturi inalte. Rezervoarele sunt echipate cu multivalve prevazute cu supape de suprapresiune care deschide la presiuni mai mari de 25 atm. Conducand gazul prin tubulatura de aerisire afara din portbagaj spre exteriorul autoturismului. Presiunea de lucru este de 2 - 8 atm. (iarna-vara).

Sistemele de GPL se pot monta pe orice masina, de la Bentley la Dacia Logan. Sunt mai multe sisteme de gaz, cum ar fi cele pentru carburatoare, cele cu injectie monopunct sau multipunct si cele secventiale. Sistemele de gaz secventiale sunt cele mai avansate si cele mai sigure, fiind controlate de un computer care asigura buna alimentare a motorului.

Exemplu:

Se estimeaza un consum de 10 litri per 100km pe benzina si un consum de 11 litri gaz per 100 km. Pret Benzina 5,4 lei la 1000 km = 540 lei. Pret Gaz 3,1 le la 1000 km = 341 lei. Raportul ne arata o economie de 200 lei, iar o instalatie GPL se amortizeaza in aproximativ 10000-15000 km parcursi.